Teza Petri Ana-Maria

Cercetarea teoretică și experimentală a sistemului de propulsie al unui vehicul electric

Lucrarea de față își propune studiul teoretic, modelarea, implementarea experimentală și testarea unui sistem de propulsie electric, sistem utilizat în cadrul unui vehicul electric. Obiectivul principal al lucrării fiind determinarea problemelor existente în cadrul unui astfel de sistem și propunerea unor variante de rezolvare, care să ducă la creșterea randamentului întregului sistem, reducerea dimensiunilor și a costurilor. Toate determinând dezvoltarea unui sistem compact, cu cost redus, care să încurajeze utilizatorii să achiziționeze un astfel de vehicul.
Obiectivul general propus a fost împărțit în alte trei obiective:

  • realizarea unui sistem de control al motorului electric
  • realizarea unui sistem de stocarea a energiei
  • conectarea celor două sub-sisteme, pentru a construi un sistem de propulsie electric complet
    Motorul electric și sistemul de stocarea a energiei fiind principalele elemente din cadrul unui sistem de propulsie electric. Implementarea cât mai eficientă a acestor două elemente duce la implementarea eficientă a întregului sistem.

Contribuții personale:

Fiecare element al sistemului de propulsie a fost studiat, analizat, iar apoi au fost realizate implementări la nivel de simulare, dar și implementări practice ale elementelor. Funcționarea motorului electric și controlul acestuia a fost primul subiect abordat. Au fost studiate motorul asincron cu inducție și motorul sincron cu magneți permanenți, respectiv modul de implementarea al controlului vectorial pentru fiecare tip de motor. Al doilea subiect a fost sistemul de stocare al energiei, mai specific pachetul de baterii și sistemul de management al acestuia.

Rezumatul tezei: Click aici